جمع آوری شده: 16,700,000 ریال /20,000,000 ریال

استقبال از بهار ۹۵ با کاشت درخت

درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اند. قرن هاست که آدمی در سایه شان از شدت گرما و تابش خورشید در امان مانده و از میوه های رنگارنگ و شیرین شان بهره مند گشته است. آوای پرندگان که در لابلای شاخسارشان مأوا گزیده اند، روح و جانش را صفا بخشیده و قلب وی را مملو از خوشی و شادابی نموده است. در دل زمستان سرد نیز بار دیگر به مدد هیمه ای که از تنه درختان فراهم آورده و آتشی که از آن افروخته سرما و یخبندان را تاب آورده و با آن ها دست و پنجه نرم کرده است و بار دیگر این شکوفه های زیبای درختان هستند که به او نوید فرا رسیدن بهاری دل انگیز را می دهند.

درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند، علاوه بر این درختکاری با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد، تا حدی که کاشت درخت نوعی عبادت محسوب می شود.

امروزه در کشورمان ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

ما این افتخار را داریم تا بتونیم با راه‌اندازی این سایت کمک هرچند کوچکی به این روز بزرگ کرده باشیم تا بهانه ‌ای باشه برای احترام به محیط زیست و احیای دوباره آن.

ما جمعی هستیم که معتقدیم آب و درخت یعنی حیات و زندگی. خیلی جاها آب هست ولی درخت نیست. ما می خوایم هر جا که آب هست و میشه درخت کاشت به کمک خَیّرها درخت بکاریم. حالا نه تنها می خوایم با کاشت درخت و ترویج درختکاری و توسعه آن به طبیعت کمک کنیم؛ بلکه میخوایم اول به خودمون و بعد به دیگرانی که دوست دارن در این امر خیر شرکت کنن کمک کنیم. خیلی ها دوست دارن به طبیعت و به آینده بهتر کمک کنن ولی نمی دونن چکار کنن!؟ از کجا شروع کنن!؟ ما اومدیم که همه با هم به اهداف و آرزوهامون برسیم. اهداف و آرزوی ما دو قسمته: اول کمک به طبیعت برا برگردوندنش به وضعیت مطلوب، دوم آوردن طبیعت به عرصه زندگی انسان ها. چه در شهر و چه در روستا؛ فرق نداره. برای رسیدن به این دو، تلاش می کنیم تو یه برنامه ده ساله، یک میلیون و دویست هزار درخت بکاریم.

دیدگاه خود را برای ما ارسال نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *